Żyjemy w czasach, kiedy to w niemal każdej branży jest konkurencja. W związku z nią trafianie do potencjalnego odbiorcy, a zatem klienta, okazuje się nie lada wyzwaniem. Konkurencja przenosi się zatem również na pole marketingowe. Już nie wystarczy wymyślić odpowiedniego hasła czy sloganu reklamowego czy zainwestować w zwykłe i tradycyjne ulotki. Trzeba sięgnąć po coś innego, a doskonałą opcją okazują się gadżety reklamowe. Ich odpowiedni dobór może zaważyć na tym, jak skuteczni będziemy w gałęzi, w jakiej działamy.

Najpierw określmy target

Krokiem podstawowym w doborze gadżetu idealnego dla naszej firmy jest określenie targetu, w jaki celujemy. Ta sprawa jest ściśle związana z branżą, w jakiej działamy – inny gadżet reklamowy wybierzemy bowiem dla ludzi młodych, aktywnych fizycznie i umysłowo, a inny dla osób starszych i poważniejszych, większość czasu spędzających w pracy. W tym wszystkim powinniśmy się kierować przede wszystkim użytecznością – pamiętajmy bowiem, że ilekroć gadżet z naszym nadrukiem czy grawerem będzie używany, tyle razy na kontakt z nim będą narażeni nie tylko jego posiadacze, ale i ludzie z ich otoczenia. A to właśnie jest długofalowa i wielopłaszczyznowa reklama.

Jaki gadżet wybrać?

Trzeba powiedzieć, że samo określenie rodzaju odbiorcy nie jest jedynym aspektem, którym powinniśmy się kierować przy wyborze gadżetów reklamowych. Trzeba również zwrócić uwagę na konkurencję i stosowane przez nią środki (należy wybrać inne, w naszym mniemaniu lepsze), ale też na budżet, jakim dysponujemy. Wiadome jest bowiem, że gadżety będziemy kupować w ilościach wręcz masowych – zapoznajmy się wpierw zatem z ofertą firm produkujących je, zlepmy to wszystko (a zatem rodzaj targetu, budżet, powiązanie z branżą, użyteczność i inne) w całość i dopiero wtedy podejmijmy decyzję. Jeśli trafimy dobrze, możemy mieć pewność, że kampania marketingowa przyniesie solidne efekty. Co więcej, przełoży się to na długofalowy przypływ klientów – w przeciwieństwie do innych, niejednokrotnie droższych, form promocji.