Wirtualna rzeczywistość wydaje się być przyszłością rynku gier. Można nawet zaryzykować tezę, że rynek gier tego typu nie do końca jest przyszłością, lecz teraźniejszością. W gry VR można pograć za pomocą PlayStation lub nawet przy użyciu komputera PC. W niniejszym artykule krótko omawiamy czym jest wirtualna rzeczywistość oraz przedstawiamy kilka popularnych gier tego typu.

Gry VR dostępne dla szerokiego grona konsumentów to coś o czym duże firmy z branży rozrywkowej myślały jeszcze w ubiegłym stuleciu. Jednak realnie dopiero od kilku lat rynek gier VR zaczyna nabierać rozpędu. Obecnie śmiało można powiedzieć, że gry VR są w stanie realnie konkurować z tymi tradycyjnymi. Zarówno popularnością jak i jakością dostarczanej rozrywki. Duży wpływ na rozwój rynek gier ma PlayStation 4, które wspiera technolgię VR i wydaje dosyć sporą liczbę gier VR. Jednocześnie rozwija się rynek gogli, które umożliwiają granie w gry VR. Popularne gogle VR to np. Oculu Quest 2, które można połączyć z komputerem PC.

Gry VR na PlayStation oraz na komputer PC

Na rynek trafia coraz więcej gier VR, bez większego problemu można znaleźć symulatory, gryFPP oraz MMORPG. Do tego celu wystarczy posiadanie specjalnych gogli, które można podłączyć do konsoli (np. do PlayStation) lub do komputera PC.

Na PlayStation można pograć w takie gry jak Doom 3, Star Wars, Sniper Elite, Marvel’s Iron Man, Hitman 3, Vater Immortal: A Star Wars, Beat Saber lub Minecraft. Jest to tylko kilka popularnych tytułów bo ilość gier dostepnych na PS jest oczywiście znacznie dłuższa i stale się powiększa.

Przykładowe gry w jakie można pograć na komputerze to Beat Saber, Pistol Whip, Half-Life: Alyx, Vader Immporta: A Star Wars, The Lab.

Wirtualna rzeczywistość poza rynkiem gier

Warto wiedzieć, że wirtualna rzeczywistość niekoniecznie musi być powiązywana z grami. Coraz częściej można się spotkać z wirtualnymi muzeami, wirtualnymi fragmentami miast lub różnego rodzaju wirtualnymi środowiskami służącymi do relaksu.

Wirtualna rzeczywistość może być wykorzystywana przez korporacje (np. w tworzenie wirtualnych instrukcji pomagających podczas pracy na hali produkcyjnej, przykładowo instrukcja tego typu może się pojawiać po spojrzeniu na określony element, który wymaga złożenia). Ogólnie rzecz ujmując, wydaje się, że poza rynkiem gier wirtualna rzeczywistość powinna mieć coraz więcej zastosowań w szeroko pojętej branży szkoleniowo-edukacyjnej.

Więcej na temat wirtualnej rzeczywistości można przeczytać na http://gryvr.pl/