Przy wyborze pompy do oleju napędowego, który będzie wypompowywany z pojemnika z benzyną do TIRA trzeba kierować się przede wszystkim, rodzajem urządzenia. Pompy do oleju napędowego wykonywane są zarówno poprzez ogromne marki z astronomicznym doświadczeniem jak również przez instytucje, które nie posiadają doświadczenia i wytwarzają urządzenia, podobne, ale odzwierciedla się to, na jakości i trwałości urządzeń. Do najbardziej znanych korporacji produkujących asortyment do stacji paliw, CPU-ów należy firma GEKO. Po drugiej stronie jest pompa do benzyny która produkowana jest przez chińskich wytwórców. Pompy te są dużo tańsze, więc ich, jakość jest o wiele gorsza. Innym minusem tych pomp jest trudność z dostępnością części zamiennych na lokalnym rynku. Typy pomp do oleju to w większości wypadków pompy łopatkowe samozasysające zasilane napięciem jednofazowym 230V albo napięciem 12V. Pompy do przepompowywania oleju zasilane z sieci 230V zakładane są na ogół na ministacjach paliwa, które używane są głównie w korporacjach rolniczych. Wydajność tego rodzaju urządzeń jest zmienna i mieści się od kilkunastu do 130 litrów na minutę. W większości przypadków używanymi urządzeniami do tankowania maszyn to urządzenia o wydajności od 56 l/min do 90 l/min. Pompy zasilane z pojazdu 12V użytkowane są w przypadkach gdzie nie mamy dostępu do sieci 230V, zostaje nam tylko napięcie stałe z akumulatorów pojazdów ewentualnie maszyn budowlanych. Pompy 12V przeznaczone są do pracy cyklicznej, co oznacza, że mogą one pracować przez pewien czas ok 30 min w następnej kolejności muszą być schłodzone i po raz kolejny mogą tłoczyć paliwo.

Pompy do oleju o ogromnej wydajności.

Urządzenia o wydajności powyżej 140 l/min są mniej stosowane do tankowania pojazdów mając na uwadze ich wysoki koszt, jednakże pompy tego typu również są montowane. Pompy zasilane mogą być też napięciem jednofazowym bądź siłą 400V. Zasada funkcjonowania urządzeń o sporej wydajności jest niezwykle podobna do ich małych odpowiedników. Różność polega na wielkości pompy a więc jej siły. Pompy stosowane są do przetłaczania oleju napędowego między wielkimi zbiornikami. Przetłaczanie dla przykładu 5 tys. oleju trwa zazwyczaj 20 minut, taka sama operacja przy użyciu pompy o skuteczności 56 l/ min trwa nadzwyczaj długookresowo, co nie ulega najmniejszej wątpliwości przekłada się również na wydatki roboczo godziny pracownika, która realizuje pełną operację.

Wybór pompy

Wybierając pompę do oleju napędowego należy określić kluczowe przeznaczenie urządzenia, o ile będziemy tankować pojazdy osobowe o wielkości zbiornika do 80 l ze spokojem możemy nabywać pompę o efektywności ok 70 litrów na minutę, do tankowania maszyn budowlanych możemy nabyć pompę o sporej skuteczności w celu skrócenia okresu tankowania.